sâmbătă, 19 septembrie 2009

Adevarul high-tech, la Salonul National al Presei

Timp de cinci zile, vedetele televiziunilor, ziarelor si radiourilor din Romania se vor afla in acelasi loc: Salonul National al Presei. O suta de institutii mass-media, reunind 91 de publicatii, noua posturi de radio, sase posturi TV si doua agentii nationale de stiri, vor fi prezente la Bucuresti, in pavilionul central al Romexpo, la cea de-a treia editie a Salonului, desfasurata in perioada 27 noiembrie - 1 decembrie. Ca de fiecare data, in cadrul manifestarii vor fi deschise doua superexpozitii: de fotografii de presa si de caricatura. Acestora li se adauga doua expozitii noi, una privind istoria tiparului, iar cea de-a doua - istoria radioului. De remarcat ca, in acest an, cel mai important eveniment dedicat presei se va derula in acelasi loc si in acelasi timp cu Targul de Carte "Gaudeamus". Ziarul Adevarul isi asteapta publicul cu un stand high-tech. O cortina de 10 metri latime si cinci inaltime, reprezentand un "cap al ziarului" Adevarul, va domina uriasul pavilion al Romexpo. Pe un ecran amplasat in partea dreapta a cortinei vor fi proiectate fotografiile vizitatorilor aflati in acel moment la Salon, realizate si transmise instantaneu cu telefoane Nokia 7750. In acelasi timp, in redactia amenajata in incinta standului se va tipari o pagina intai a Adevarului, personalizata cu fotografia realizata "pe teren". Tot aici, pe un monitor interactiv, vizitatorii vor putea participa la un concurs cu premii, care are ca tema Adevarul. Standul va mai cuprinde o miniexpozitie continand editii ale ziarului de-a lungul timpului, calculatoare conectate la site-ul www.adevarulonline.ro, amplasate pe un mobilier futurist, si un studio pentru transmisii TV in direct. De altfel, este pentru prima data cand televiziunile vor transmite in direct de la aceasta manifestare. Editia a treia a Salonului se va desfasura sub genericul "Presa vazuta din interior". Ieri, la conferinta de presa care a precedat manifestarea, principalele institutii care au facut posibil evenimentul au fost reprezentate la varf. Din partea Clubului Roman de Presa, organizatorul Salonului, a participat presedintele sau, dl. Dumitru Tinu. Sponsorul principal, Romtelecom, si-a trimis directorul general, dl. Panagiotis Kargados. Agentia Graffiti BBDO, care a sprijinit manifestarea, l-a avut ca reprezentant pe dl. Lucian Georgescu, presedinte si director executiv de creatie, fost tipograf in perioada studentiei. "Presa din Romania este unul dintre marile castiguri, din '90 incoace", a spus Dumitru Tinu, aratand ca Salonul National al Presei este si o ocazie a mass-media de a comunica mai bine cu "consumatorii de informatie".